Fundatia pentru Tineret a Municipiului Bucuresti a organizat, in perioada 21 – 24 Iunie 2019, la Complexul Sportiv National Snagov, cea de a patra editie a proiectul ”Scoala de Vara pentru Copii si Parinti” 2019.

Proiectul a avut ca scop principal crearea unui cadru menit sa creasca nivelul de receptivitate al parintilor si sa stimuleze constientizarea nevoii de educatie non-formala, avand ca grup tinta familiile formate din parinti tineri cu varsta de pana in 40 de ani si copii cu varste cuprinse intre 7 si 13 ani.

Prima zi a Scoalii de Vara pentru Copii si Parinti a inceput prin jocuri de cunostere si de energizare, iar apoi a continuat cu atelerul „INSEMNELE FAMILIEI” . Echipele au avut de facut sloganul, logoul si imnul familiei. Dupa aceea si-au desenat si decupat mana, in interiorul careia, fiecare copil a scris asteptarile pe care le are de la parinte si vice-versa.
Inainte de cina si-au facut „jurnalul de bord” in care si-au trecut toate emotiile si toate gandurile pe care le-au avut pe parcursul acestui proiect. 

A doua zi a proiectului a inceput cu un atelier de tip Networkability ce reprezinta crearea unor legaturi la un nivel mai profund, in orice context si are ca scop imbunatatirea abilitatilor de comunicare interpersonala.

Aceasta metoda de educatie non formala permite crearea de conexiuni interumane, care ofera participantilor cresterea increderii de sine si sustinerea unei comunicari eficiente in cadrul grupului, dorinta de a deveni mai receptivi prin intermediul mai multor pasi: intercunoastere, crearea unor lucruri impreuna, impartasirea unor trairi, ascultare si imbratisare, ajutor reciproc, oferirea unor cadouri.

Un alt workshop a fost acela in care fiecare participant a primit 2 baloane de culori diferite, pe unul au scris trei temeri fizice, iar pe altul trei temeri emotionale. Ascultand o melodie, s-au jucat cu cele sase temeri. Cand melodia s-a oprit fiecare si-a ales aleatoriu o pereche, numind si explicand colegului o frica fizica/emotionala pana la epuizarea fricilor. La final au eliminat frica prin spargerea baloanelor.

Prima parte a zilei s-a încheiat cu cele mai profunde intrebari pe care le-au adresat copii mamelor si invers, intrebari pe care nu au avut curajul pana in prezent.

In a doua parte a zilei s-au desfasurat ateliere bazate pe descoperirea imaginii de sine – Universul meu interior, atelier in care, atat mamele cat si copii au avut de realizat ”desenul numelui” prin simboluri despre lucruri preferate, abilitati, calitati. In incheierea atelierului participantii au avut de realizat si ”harta vieții” harta ce arata parcursul fiecarui copil si parinte. Scopul hartii a fost acela de a marca lucrurile importante, resursele, obstacolele, furia, pericolele si perioade fericite.

La „Scoala de Vara pentru Copii si Parinti” copii si parinti au aflat cum este sa fi Rege sau Regina. Copii au fost pe rand Regi sau Regine iar parinții au adus cadouri si complimente acestora. La final a fost randul parintilor sa fie incoronati iar copii au trebuit sa le aduca acelasi fel de cadouri.

Si pentru a incheia ziua intr-o tema magica copii au facut ”Potiunea magica cu super-puteri” cu ajutorul careia au explorat simturile. 

Cea de a treia zi a proiectului „Școala de Vara pentru Copii si Parinti” a continuat cu descoperirea Universului Senzorial prin jocuri in pereche mama – copil ce au avut la baza simtul tactil si simtul auditiv. Legati la ochii participantii au identificat obiecte diverse prin atingerea si descrierea lor, tinand cont de forma, textura, respectiv sunetul emis. Atmosfera s-a destins si mai mult printr-un joc de ritm. Mamele si copiii au imitat prin percutie pe podea „melodia” propusa de fiecare pereche în parte.

In cadrul atelierului „Dezvoltarea increderii în sine” s-au desfasurat activitati de cunoastere, intercunoastere mama – copil, introspecție: sunt mandru de mine, mima in perechi, pozita corpului nostru (pozitie de incredere si pozitie de neincredere), contactul vizual (contact vizual mama – copil timp de 2 minute), scara EU POT! (fiecare participant a identificat zece calitati si le-a notat pe fiecare treapta a unei scari, desenata in prealabil, institutul de mersuri amuzante (s-au creat și imitat diferite stiluri de mers), cutiuta cu resurse, povestea noastra (organizati pe grupe, cei 9 copii si cele 7 mame, au conceput o poveste expusa sub forma unei reviste, in cuprinsul careia s-au prezentat intr-un mod amuzant temele abordate in cadrul Scolii de vara pentru copii si parinti).

S-a stat pana tarziu in noapte, deoarece la ultimul atelier de creatie toti participantii au fost incantati sa coasa pe etamina, iar faptul ca o faceau pentru a oferii cadou persoanei pentru care au fost ingeri pazitori pe tot parcursul proiectului i-a ambitionat sa termine cat mai repede.

In ultima zi copii si parinti au prezentat „Interviul poznas” realizat impreuna, ce a avut ca tema Scoala de Vara pentru Copii si Parinti, apoi au oferit cadourile cusute de ei, iar la final parintii au ramas cu facilitatorii acestui proiect pentru a participa la atelierul increderii.

Acest proiect a adunat un numar de 21 participanti ( 7 parinti, 9 copii, 2 lucratori de tineret si 3 organizatori).

La cea de-a patra sa editie, proiectul „Scoala de Vara pentru Copii si Parinti” s-a bucurat de un real succes si a avut un feedback pozitiv din partea tuturor participantilor.

Proiectul ”Scoala de vara pentru copii si parinti” 2019 a avut ca parteneri: Fundatia Paritatisches Jugendwerk Baden-Wurttember din Germania, Asociatia Club Kiai, Asociatia pentru Integrarea Tinerilor Dezavantajati,  Asociatia Tinerilor pentru Cultura Arta si Sport, Asociatia MOTION, Asociatia Junior Sport, Clubul Sportiv ASPOL Bucuresti, Curierul National si societatea TIN Management Grup SA.

No Comment

Comments are closed.